En dag till

När jag vaknar vill jag blunda. Bara blunda och inte behöva ha en ny, likadan dag som igår. Jag skulle vilja ha något att se fram emot, något att kanske längta lite till. Jag skulle vilja ha en kram, kanske?

Inget av det har jag.

Städa, laga mat, tvätta, rasta hunden och se till att allt flyter på. Sen somnar Sture och jag tar en sista prommis med Tosca medan jag iallafall känner att det är helt lugnt hemma. Han sover och märker inte hur länge jag är ute. En kopp the, en dusch och så försöker jag somna själv. Efter ytterligare en ganska meningslös dag.

Eller. Det är klart att det inte är meningslös. Jag har ju funnits till för Sture och det är naturligtvis jättebra. Men för min egen del har inget meningsfullt hänt.

Jag är väldigt ensam. Och väldigt väldigt ledsen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren