Kuratorn igen

Träffade kuratorn idag igen. Fick frikort hos vårdcentralen... jaha, det blir gratis framöver, då. Det gör inget. För det är inte direkt billigt att gråta hos en kurator. Det kostar 200 kr i timmen, faktiskt.

Visste inte vad jag skulle säga, trodde _kanske_ inte att jag skulle gråta så mycket idag. Men det gjorde jag. Jag gråter för att jag inte ser någon framtid, för att det inte finns något "vi" längre, för att jag ibland inte är snäll, för att kuratorn frågade om Sture och jag planerar något tillsammans... nej, det gör vi inte. Det största som händer är att vi åker till CG och fikar på tisdagar... och svaret på den frågan är att "nej, Sture vet inte att det är tisdag och påminner mej inte om att vi ska åka till CG och fika".

Hon har naturligtvis inga lösningar. Frågar om jag inte ska titta lite på TV på kvällarna när Sture har gått och lagt sej? Nej, jag tror inte det, va? TV är liksom inte min grej. Men vad ska hon säga? Jag vet inte. Det finns ju ingen framtid. Hon funderade om jag kanske inte ska gå på den där anhöriggruppen, om det är så att jag bara blir mer skräckslagen av andras berättelser. Poäng på den. Nej, det kanske jag inte ska göra.

Och annars... nej... jag är bara ledsen och gråter. Hon är inne på att jag ska låsa in medicinen, så att Sture inte kan strula till det. Det tror jag han skulle uppleva som mycket kränkande, det tror jag faktiskt. Hon tror också att jag skulle må bra av att han går på dagverksamhet nån dag i veckan. Ja, kanske. "Bara" att få någon att föreslå det på ett sätt som han finner lockande och intressant... får prova att få kontakt med Demenscentrum angående det.

Det här är riktigt tufft. Riktigt riktigt tufft.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren