Men jag slår ju ditt nummer?!

Ute med Tosca på kvällen. Telefonen ringer, det är Sture.

- Men, ringde jag till dej?!
- Ja.

Det var ju fel, så vi lade på så skulle han ringa upp nån annan. Telefonen ringer igen.

- MEN?! Jag ringer ju DITT nummer!!! säger Sture.
- Ja, då kommer du ju till mej. Vem vill du ringa till?
- Anders.
- Ja, då slår du hans nummer, så kommer du till honom.
- Ja, just ja.

Det är ju vimsigt, men inte alls "farligt" på något sätt, att ringa fel gång på gång. Men jag tänker att det så lätt kan bli något annat som han får för sej att han ska göra. Och så gör han fel. Och fel igen. Och att det då kan bli just farligt. Elektricitet, eld...??

Jag mår oerhört dåligt just nu. Gråter, gråter och gråter. Gråter hysteriskt även när Sture ser och hör. Jag har ju försökt hålla honom utanför men ibland går det bara inte nu. Jag bryter ihop och tårarna sprutar.
Är så rädd för allt som ska komma, men det kan jag ju inte säga till honom. Det är inte hans fel att allt är som det är.
Igår frågade han om han kunde göra något för mej. Jag sa nej. Så frågade han igen och igen och till sist svarade jag att han ju kunde följa med Anders o Olle till Bräcke nån gång, när de ber honom. Så får jag en liten paus.

Han förstod inte grejen. Fattar inte att jag har ansvaret för honom 24/7. Han klarar ju sej så bra själv. Jag kan ta en paus, ta ledigt, när jag vill, hur länge jag vill, inga som helst problem. Enligt honom. Men det är ju inte så det är. Jag är aldrig fri och ledig. Möjligen när jag går på jobbet. Och jobbar. Men då är han ju ensam hemma och jag är orolig ändå. Hela tiden.

Har bett att få en läkartid, men det verkar omöjligt. Ska iaf prata med kuratorn imorgon igen. Det ger ingenting. Jag måste få nån annan hjälp. Ska be henne om det igen. Jag går under om jag inte får hjälp att ta hand om mej själv. Vilken hjälp jag kan få med Sture när det är så dags, det känner jag till. Men det är jag själv som är sjuk. Psykisk ohälsa som det så vackert heter. Det är inte vackert. Det är skitfult. Och gör jävligt förbannat jävla ONT. Jag måste få hjälp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren