Intressant

Jag ringde arbetsterapeuten idag. Hon är tydligen istället för Angelica, som jag fick ett gott intryck av, på obestämd tid. De "hoppas verkligen att hon ska komma tillbaka, men vet inte när". Låter allvarligt, tycker jag, för hon antydde absolut ingenting om att det var hon eller någon annan som skulle komma med Stures grejor. Det var hon. Punkt slut. Och nu är hon bara borta. Hennes telefonsvarare säger att hon inte är i tjänst och att man får söka via kommunens växel om man vill komma i kontakt med en arbetsterapeut.

Nåja. Jag ringde alltså. Och talade om för henne att klockan heter Klara och är tillverkad av Iris hjälpmedel och att jag vill att Sture ska får prova en sådan. Arbetsterapeuten Ylva knappade på sin dator och med förvåning i rösten konstaterade hon att jag faktiskt hade rätt, det fanns en sån klocka! Suck. Och så mera SUCK. ÄR det verkligen jag som ska tala om för henne vad som finns och inte finns och vad min demente sambo kan tänkas behöva för hjälpmedel? Nej, jag tycker inte det. Men så funkar det tydligen.
- Intressant! var ett av utropen hon släppte ur sej också. Hon hade ingen aning om att det fanns sådana klockor... Ännu mera SUCK.

Och så en liten suck till när hon till slut frågade om jag hade nån mailadress, så skulle hon maila över informationen (som jag redan har eftersom det var jag som berättade för henne att klockan Klara finns...) så kunde jag titta om jag tyckte att Sture skulle ha en sån. Men herregud, människa... jag har ju sagt att jag tycker att han ska få prova en sån klocka och dessutom tagit fram namn och tillverkare på den åt dej. Korkskalle.

Det sa jag inte. Jag sa att hon kunde skicka informationen. Och så tänker jag att jag ringer henne igen på måndag och säger åt henne att jag tycker att den ser bra ut. Suck.

Lönesamtal på eftermiddagen var mer ett lärakännasamtal, eftersom jag bytt chef igen. Det var rättså bra. Jag grät en del men pratade en del också. Talade om för henne att jag är Den Bästa. Faktiskt. Bara så att hon vet det då.
När vi hade pratat en timme sa hon att det var väldigt trevligt att prata med mej och att hon uppskattar att man är rak och ärlig och det är ju jag. Tack. Så är det.
Ja, på det hela taget kändes det ok, men nån högre lön lär jag ju inte få, inte nåt mer än det som alla får iallafall. Vi får ju aldrig det eftersom vi har ny chef varje gång det ska lönesamtalas och då kan de inte göra nån bedömning bla bla bla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren