Kuratorn

Fick en återbudstid hos kuratorn idag kl 10. Skjutsade Sture först, PK-prov. Rastade Tosca på Kvissle under tiden. Körde hem honom och åkte tillbaka.

En timmes samtal. Fick berättat mycket. Grät mycket. Hon sa sånt som man kan förvänta sej. Men det kändes ändå rätt okej. Bara att få berätta är nog kanske bra. Jag VET inte. Men jag ska dit igen nästa tisdag.

Skulle kunna berätta så mycket mer, men jag är så trött. Så trött. Jag orkar inte.

Det hände saker på eftermiddagen också, Mildred hade fått ett rek. Hon har inget leg och då kan man inte hämta ut det. Nu måste jag rodda med det.

Men överförmyndarnämnden skickade brev iaf och nu är Sture inte längre god man. Så skönt. Fast allt jobbet är ju kvar kring Mildred ändå. Utom själva årsredovisningen. Antagligen kommer det väl att krångla med banken och allt möjligt framöver, när de kommer på att han inte är god man längre. Men jag får ta det när det kommer. Orkar inte nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren