Ledsen

Vaknar till en ny, sorgsen och ledsen dag. Jag, som brukar vara så glad när jag vaknar. En ny dag, en ny fin dag att fylla med något kul och trevlig.

Nu känns det bara som en ny, bedrövlig och sorlig dag. En dag som bara ska genomlidas till det blir kväll igen. Det är så dumt att tänka så, men just nu går min hjärna på fel inställningar och jag klarar inte av att göra något åt det. Jag förstår att det är fel perspektiv, men vet inte hur jag ska orka vända på allting.

Ligger bredvid Sture och tårarna bara rinner. Tänker att igår grät jag innan jag somnade och idag gråter jag när jag vaknar. Tar det aldrig slut?

Vickan skickar ett meddelande på FB. "God morgon, hur är läget idag?" Går ju inte att svara ärligt på det, så jag skriver "som vanligt" och hoppas att det inte låter alltför surt och negativt. Så talar hon om att hon/de tänker komma och klippa Sture. Det är såklart bra, men det är också en press att vara "glad och vanlig". Hoppas att inte så många av dem kommer. Och så måste jag väl bjuda på något? Vi har iallafall riskakor, smör och ost hemma. Det kan funka.

Sture är lite nere idag, tror jag. Beror nog på att jag är så ledsen. Det här är inte bra. Blir ju världens mest nedåtgående spiral... och hur ska jag kunna skruva den åt andra hållet när jag ingen ork har?

Skottat snö och dammsugit litegrann.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren