Idag var jag dum

Waran-larmet ringde på min telefon. Sture sa att han just tagit tabletterna. Jag blev förvånad, för jag hade nyligen kollat och då låg de kvar.

Gick ut i köket och tittade efter igen. Jo, han hade ju tagit tabletter, fast för tisdag istället för idag, som ju är söndag. Jag hade kunnat låta det stanna där. Det är två tabletter även på tisdagar, så ingen skada var ju skedd. Istället talade jag bestämt om för honom att han minsann hade gjort fel och tagit tisdagsmedicinen istället, men att jag nu hade rättat till det och lagt över söndagsmedicinen till tisdag.

Spelar det nån roll? Nej. Kunde jag inte bara varit tyst? Ingen blev väl gladare av att jag påpekade felet? Nej.

Så nu sitter jag här och är ledsen för att jag varit dum. Jag orkar inte ens vara trevlig. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag orkar inte ens vara trevlig. Det gör ont i mej, för jag vill ju orka. Jag vill ju vara snäll och rar och go. Men jag orkar inte. Jag är bara ledsen och tårarna svämmar över. Idag har jag skottat snö igen. Och skurat badrummet. Hann inte med övrig städning, för Vickan med familj kom förbi med knäckebröd jag beställt av Johan, och semlor som Emil bjöd på.

Hur ska det här gå? HUR ska jag komma igen och åtminstone vara vänlig???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren