Kuponger i plånboken??

Sture letade i sin plånbok idag. Det gjorde han häromdagen också. Han visste inte vad han letade efter, eller det gjorde han kanske, men han kunde inte berätta vad det var. Han märkte själv att han inte hade orden.
Han letade och letade. Satt framför tv-n och tittade på längdskidor och letade. Viftade med händerna mot tv-n och sa nåt om att hjälpa dem.
- Kan man hjälpa dem som åker skidor med det du letar efter, frågade jag.
- Ja! Eller nej, kanske inte...

Jag försökte verkligen förstå vad det var, men det gick inte.
Man skulle kunna "lägga ihop 4-5-6 stycken och hjälpa".  Vem som skulle hjälpas är helt oklart för mej.

Sen var det något om Mildreds kod också, den är ju borta och en ny beställd (till bankkortet) men även om han sa "ja" när jag frågade om det var den han letade efter, så var det inte solklart ändå. För hur skulle han kunna hjälpa skidåkarna med den? Eller vem det nu var.

Och sen var det ändå inte den han letade efter, utan något annat.

Han blev inte irriterad för att han inte hittade, men var helt medveten om att han inte hade förmågan att förklara VAD det var han letade efter.

Sen hittade han inte Mildreds kort heller. I plånboken. Det låg i samma lilla ficka som det alltid ligger i, men man måste lyfta på en "körkortsflärp" för att se det. När den var nere och kortet inte syntes, då fanns det inte. Flera gånger frågade han var kortet var, jag lyfte på flärpen och visade, den ramlade ner igen och var var då kortet?

Detta är lite läskigt. Det betyder kanske??? att saker som står innanför stängda luckor, i köket till exempel, inte finns. Nu vet han, tror jag, att saker finns i köket, i skåpen, men det kan ju komma en dag eller stund när som helst, som han inte vet. Och hur orolig blir han då? Och om jag inte är hemma? Hur blir det då? Frågorna radar upp sej och svaren finns inte. Man ska inte ta ut oro i förskott, heter det. Men samtidigt kanske det är bra att förbereda sej i tanken. Hur ska jag göra??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren