Nu blev det nästan obegripligt

Idag kom sista utbetalningen från överförmyndarnämnden och det blev sååååå svårt för Sture. Han blev alldeles förvirrad och visste varken ut eller in. Visste inte hur han skulle få ut pengarna (det är en vanlig bankavi, gå till banken, sätt in pengarna på ett konto...), vilket av Mildreds(!) konton skulle han sätta in pengarna på? Och varför var detta sista gången han skulle få betalt? Men han är ju inte god man längre, men ändå skulle han få betalt. Eller inte. Och hur skulle det bli med banken? Skulle han skaffa fullmakt för Mildred, ja för sej själv alltså?

Det var så snurrigt att jag inte ens kan återge det. Jag försökte reda ut begreppen och förklara hur allt hänger ihop, men jag vet inte om jag lyckades. Han var verkligen inte med alls. Säger att jag ska ha pengarna men att han ska sätta in dem på ett konto som är Mildreds. Och jag frågade varför Mildred skulle han pengarna? Jo, för då kunde vi sätta över dem från henne sedan. Jag vet inte varför eller hur han tänker, för det var så vimsigt att det var väldigt svårt att hänga med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren