En helt vanlig måndag..

Eftersom jag ska jobba imorgon, så hinner vi inte med den vanliga veckoutflykten till CityGross med handling och pensionärsfika. Alltså ska vi handla idag. Åker iväg på förmiddagen, rastar Tosca på Svartvikskajen (går bort till Akzo och tillbaka, tar drygt en timme). Handlar på Willys, Sture följer med in, vilket inte har hänt på evigheter. Jag försöker verkligen att handla sakta, så han ska hänga med med rullatorn och tycka att det är okej och trevligt. Tyvärr träffar vi ingen som han känner.

Så bestämmer vi oss för att äta lunch på Wretmans, för att det ligger nära och klockan redan är över ett. Efter det tar jag en liten prommis igen med Tosca, denna gång "under bron" på Skönsbergssidan.

När vi kommer hem känner jag mej helt slut, packar in det vi handlat och stupar i soffan. Då får Sture för sej att vi måste åka till Anders med lite pengar, för att han fyller år imorgon. Okej. Jag jobbar ju imorgon, så då kan vi inte åka. Jag förstår att det är viktigt och drar på mej kläderna igen. Sture vill ha ett kuvert till sedeln han ska ge bort och så några till. Varför? undrar jag. Jo, för att han vill NU göra iordning pengar till Hasse och Vickan, som också fyller år. Fast om tre resp två veckor... jag säger att vi kan göra det lite senare.

När vi åker mot Kovland är jag så trött, så trött. Känner att det börjar bli farligt att köra bil. Så trött är jag. Jag kommer att somna. Jag sover dåligt om nätterna nu igen. Stannar till utanför affären i Bergsåker och bara blundar några minuter, går ur bilen och tar lite luft, försöker få igång kroppen. Är sååå trött.

Kommer till Kovland. Sture blir bjuden på lite kaffe av Anders medan jag tar en prommis med Tosca.

Kvällen ägnar jag sedan åt att dammsuga samt schamponera Tosca. Fin blir hon.

Men. Vad jag är trött. Så trött.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ringer hem från jobbet

Lönesamtal?

Biståndshandläggaren